Csakis dicséretet érdemel az NGK iridium gyertya

Sajnos az igazság az, hogy csakis a tapasztaltabb sofőrök, autótulajdonosok tudják, hogy például a váltónak éppen annyira lényeges a megfelelő kenést biztosító olaj, akárcsak a motornak. Ezért a VW gyári váltóolaj cseréjét nagyon sokan nem ejtik meg. Igazán meglepő és valamilyen szinten szomorú statisztikákat is lehetne csinálni a hazai utakon száguldó autók váltóolajcsere-gyakoriságáról. Nagy valószínűséggel sok kocsitulaj azt mondaná, hogy eddig még nem került sor a VW gyári váltóolaj cseréjére, legyen szó Golf, Jetta, Passat, Tuareg vagy épp Tiguan verdáról. Ha már itt tartunk, természetesen muszáj tisztázni, hogy mikor is kell cserélni az olajat. Modellenként és gyártónként is eltér az előírt váltóolaj-csereperiódus.

Ebben a kezelési útmutató vagy a márkaszervizek tudnak segíteni. Aki tehát nem biztos a dolgában, mindenképpen jól teszi, ha utánanéz a dolgoknak. Legtöbbször persze 50-80 ezer kilométerenként vagy négyévente kell a VW gyári váltóolaj cseréje mellett dönteni. De akadnak kifejezetten kevés karbantartást igénylő, 100 ezer kilométer feletti csereperiódussal készülő modellek. Sőt, ott vannak olyanok is, amelyek cserét nem, csak ellenőrzést írnak elő. A váltónak éppen annyira szüksége van a gyári olajra, mint a benzines motornak az NGK iridium gyertya alkatrésze. Ez a cég mára már a világ legnagyobb gyújtógyertya gyártójává nőtte ki magát, hála a folyamatos fejlesztésnek, a modernizálások és a minőségi megoldások szem előtt tartásának. Ennek is köszönhető, hogy a napjainkban megvásárolt NGK iridium gyertya egy strapabíró, megbízható eszköz, amelyikkel a motor a legrosszabb körülmények mellett is begyúl. A kimagasló színvonalat leginkább az igazolja, hogy a vállalat a legtöbb gyártó, akárcsak BMW, VW, Opel, Seat gyári autóalkatrész beszállítójaként szerepel. A siker annak is köszönhető, hogy az NGK iridium gyertya gyártója mindig is élen járt a a kellékek fejlesztésében. Nem is vitatható, hogy ennek a megvételével biztosan jól fog járni egy autótulajdonos.